wtorek, 23 kwietnia 2013

Został tydzień!

Nieuchronnie zbliża się koniec kwietnia, a co za tym idzie, planowany koniec głosowania w 10. rundzie eliminacyjnej Song of the Decade 1981-1990 oraz finał głosowania w preselekcyjnym plebiscycie Władcy Preselekcji 2013. Wszystkie niezbędne informacje na temat SoD znajdziecie w notce i stronie plebiscytu, podobnie w przypadku Władców Preselekcji, zapraszam na stronę Władcy 2013 i do notki rozpoczynającej głosowanie. A na bieżącą dyskusję na tematy eurowizyjne i nie tylko, zapraszam na forum Eurowizjan.

Arena w budowie

Od ponad tygodnia w Malmö Arena trwają intensywne prace konstrukcyjne, których efektem będzie scenografia ESC 2013. Organizatorzy, w ramach oszczędności wykorzystują m.in. elementy scenografii wykorzystane już w czasie koncertów, zapewniają też, że na scenie niektóre wizje nie będą zrealizowane (nie pojawi się wodospad, hologram czy ogromne ilości balonów, czego oczekiwały niektóre ekipy narodowe), co będzie? Okaże się. Obiekt i przywieziony sprzęt został też sprawdzony pod względem bezpieczeństwa, żeby wszystkie efekty pirotechniczne w czasie koncertów były pod całkowitą kontrolą realizatorów show. Najbardziej efektowny etap prac, czyli nadawanie scenie ostatecznego wyglądu wciąż jeszcze przed nami, a czasu coraz mniej, za dwa tygodnie rozpoczną się próby uczestników, a wtedy cała scenografia będzie musiała być już gotowa.
Solo - szwedzki ekspert od materiałów wybuchowych

Orkiestra, sekretarz i inne dziwy...
W tegorocznym okresie przygotowawczym nie obserwujemy zbyt wielu spektakularnych ruchów. Nie ekscytujemy się nagłymi przetasowaniami w konkursowych ekipach, nie ściskamy kciuków za ukończenie budowy scenografii (nie wspominając już o emocjach związanych z budowaną ad hoc halą widowiskową). Co jakiś czas kolejne elementy eurowizyjnej układanki odkrywają jej organizatorzy. I tak, wiemy już, że w przerwach w koncertach ESC publiczność zabawiać będzie Błędny Rycerz EBU, Lynda Woodruff (czyli alter ego Sarah Dawn Finer), jej miejsce na stanowisku sekretarza jury, odpowiedzialnego za ogłoszenie Europie, komu Szwedzi przyznali swoją „12” zajmie laureat 2. miejsca w Melodifestivalen, Yohio (za kilka lat miejsce w „okienku” stanie się chyba oficjalną nagrodą za srebro MF), planowana jest korekta metody podawania punktów – czeka nas kolejne przyspieszenie, punkty 1-7 mają pojawiać się na tablicy punktowej jeszcze przed łączeniem z kolejnymi sekretarzami, ci po wejściu na antenę będą odczytywać od razu tzw. „duże punkty”.
Yohio
O projektancie kreacji dla gospodyni wieczorów, Petry Mede już wspominałem, będzie to Jean-Paul Gaultier. W czasie drugiego półfinału na Eurowizję ma wrócić orkiestra. Niestety, ani nie na stałe (bo koszty zbyt wysokie), ani w tradycyjnym rozumieniu. Otóż IntervalAct będzie występem grupy tanecznej Urban Orchestra, w czasie którego każdy z tancerzy będzie pełnił rolę instrumentu muzycznego, razem mają się one złożyć na symfonię europejskiej/eurowizyjnej muzyki. Z kolei w finałowym IntervalAct usłyszymy nowy hymn ESC. Spokojnie, nikt nie chce rezygnować z tradycyjnego Te Deum otwierającego eurowizyjne transmisje. Za utwór We Write the Story, który mamy po raz pierwszy usłyszeć w finale ESC, odpowiada 1/2 zespołu ABBA, czyli Benny Andersson i Björn Ulvaeus oraz Avicii. Jak dotąd niezbyt wiele wiadomo na temat czasu między prezentacjami konkursowymi a ogłoszeniem wyników we wtorkowym koncercie, ale prędzej czy później i te wiadomości ujrzą światło dzienne. 
Próba Urban Orchestra
I na koniec jeszcze dwa nazwiska. Jak wiadomo, równolegle do głównej areny ESC toczy się wszelkiego rodzaju aktywność eurowizyjnej społeczności. Główną siedzibą tychże staje się tzw. EuroClub. Ten w Malmö również będzie miał swojego gospodarza, gospodynię właściwie. Imprezy w Slagthuset prowadzić będzie Marie Serneholt, szwedzka celebrytka, kiedyś członkini formacji A-Teens. W maju będzie prowadzić wraz z ekipą DJ-ów imprezy w EuroClubie. Z kolei komentatorką ESC dla widzów SVT będzie gospodyni Melodifestivalen 2001 i tegorocznego Greenroomu MF, Josefine Sundström (po raz pierwszy od 2006 roku Szwedzi usłyszą tylko jednego komentatora).
  • Na stronie internetowej BBC Radio 2 ruszyło głosowanie na najlepszą spośród 55. piosenek, które Wielka Brytania wysłała na Eurowizję. W głosowaniu można wziąć udział do północy 26. kwietnia. Wyniki na antenie rozgłośni.
  • W głosowaniu klubów OGAE jak dotąd z dużą przewagą prowadzi Dania przed Norwegią i San Marino.
  • W zakładach także króluje Dania, za nia plasuje się Ukraina, Norwegia, Rosja i Szwecja. Najniżej oceniane są szanse Litwy, Łotwy i Macedonii.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...